Luxaflex® start 2012 met een online offensief. In de eerste fase worden een vernieuwde website en een aantal creatieve apps gepresenteerd. Later dit jaar volgt de tweede fase. De nieuwe aanpak past bij de ontwikkeling dat consumenten vaker eerst via internet oriënteren voordat ze tot woonaankopen overgaan.

 

De nieuwe Luxaflex®-website is een inspirerende en informerende omgeving voor de consument. Een duidelijk verschil met de vorige versie is de overzichtelijke navigatie. Bezoekers van de website zien in een oogopslag waar ze de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. Onder het kopje Zonwering zijn alle productgroepen verzameld, gerubriceerd in binnen– en buitenzonwering. In een paar muisklikken vindt de klant precies de informatie die hij nodig heeft.

 

Mocht de bezoeker meer informatie wensen of liever meteen een persoonlijk advies willen, dan kan hij terecht bij een Luxaflex®-dealer in de buurt. De lokale dealers zijn eenvoudig te vinden onder Vind een showroom. Op die manier vinden zij direct de weg naar een persoonlijk en professioneel advies. Naast een informatieve functie heeft www.luxaflex.nl ook tot doel de gebruiker te inspireren. In het gedeelte Wooninspiratie zijn verschillende afbeeldingen en sfeerindrukken te vinden, waarmee de bezoeker ideeën op kan doen voor de eigen inrichting.

 

“Uit onderzoek is gebleken dat het merendeel van de consumenten zich vooraf op internet oriënteert voordat overgegaan wordt tot grote woonaankopen,” zegt Bas Minkes, Marketing Manager van Luxaflex Nederland. “De nieuwe website biedt binnen enkele muisklikken alle relevante informatie en inspiratie. We willen met de nieuwe navigatie ook zorgen dat de consument zo snel mogelijk in contact komt met een lokale dealer, zodat ze in het verdere proces verzekerd zijn van vakmanschap en het juiste, persoonlijke advies.”

 

App
Onder het motto Luxaflex is volop in beweging heeft het bedrijf twee nieuwe apps uitgebracht om de aandacht te vestigen op de online veranderingen. Luxaflex® brengt met een puzzel en een schuifspelletje op een speelse manier het assortiment onder de aandacht. Met deze apps, beschikbaar voor iPhone, iPad, Windows7 en Android, blijft Luxaflev letterlijk en figuurlijk in beweging.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Luxaflex®
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering.

Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op onze website www.luxaflex.nl.

 

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Silvia Jagtenberg, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31 (0)184 67 4209
E-mail: s.jagtenberg@luxaflex-nederland.nl
Web: www.luxaflexpress.nl

Yvonne Aarts, LEWIS
Kirsten Spoelstra, LEWIS
Telefoon: +31 (0)20 220 0220
E-mail: luxaflex@teamlewis.com

Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl
Wire: www.lewiswire.com/nl
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl