Je bent je er waarschijnlijk niet van bewust, maar in een huis kruipen gemiddeld cordaid1500 spinnen* rond. Om nog maar niet te spreken van de duizenden muggen die jaarlijks binnen proberen te dringen. In Nederland kunnen we insecten gemakkelijk buiten de deur houden met horren. In een ontwikkelingsland als Congo zijn deze vaak niet beschikbaar. Luxaflex® heeft daarom samen met Cordaid Memisa een actie ontwikkeld. Gedurende twee maanden wordt voor iedere verkochte hor een muskietennet in Congo uitgedeeld.

 

Muskietennetten zijn in Congo van levensbelang voor moeder en kind. In Nederland kunnen we ons gemakkelijk weren tegen muggen, vliegen en stuifmeelkorrels om irritatie en zelfs hooikoorts te voorkomen. In Congo kunnen met netten ook gemakkelijk muggen die malaria overbrengen tegengehouden worden, maar vaak zijn er onvoldoende netten beschikbaar. Luxaflex® voelt zich zeer betrokken bij dit probleem. “In Nederland kunnen we ongestoord genieten van frisse lucht en ongemak van muggen voorkomen. Wij menen dat dit in Congo ook moet kunnen. Samen met Cordaid Memisa werken we daarom aan een praktische oplossing om moeders en kinderen te behoeden voor muggenbeten en daardoor sterfte door malaria te beperken,” zegt Lisette van Zelst van Luxaflex® Nederland.

 

Cordaid Memisa werkt hard aan het terugdringen van moedersterfte in ontwikkelingslanden. “Malaria is een ernstige bedreiging. We zijn blij met de steun van Luxaflex® aan onze gezondheidsprogramma’s in Congo”, zegt Simone van Hamond van Cordaid Memisa.

 

Een muskietennet per verkochte hor

Voor iedere verkochte hor geeft Luxaflex® een muskietennet weg via Cordaid Memisa. Hiermee draagt het bedrijf een steentje bij aan de bestrijding van malaria, maar helpt Luxaflex® ook het probleem op de maatschappelijke agenda te zetten. Van Zelst: “Deze actie sluit aan bij de kernwaarden van Luxaflex®: betrouwbaar, betrokken en inspirerend. Vorig jaar hebben we met eenzelfde actie ongeveer 6000 netten weg kunnen geven. Ook dit jaar hopen we weer een groot aantal netten te kunnen schenken om zo op een praktische manier de aandacht te vestigen op het probleem van moedersterfte.”

De actie loopt tot en met 3 juni 2012. Voor ieder product in het Luxaflex® Horren assortiment geldt dan dat de tweede Luxaflex® Hor voor de helft van de prijs is. Meer informatie is te vinden via: http://www.horren.nl/Home/.

* http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/20456-dierenweetjes-spinnen.html

 

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Luxaflex®
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering.

Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op onze website www.luxaflex.nl.

 

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Silvia Jagtenberg, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31 (0)184 67 4209
E-mail: s.jagtenberg@luxaflex-nederland.nl
Web: www.luxaflexpress.nl

Yvonne Aarts, LEWIS
Kirsten Spoelstra, LEWIS
Telefoon: +31 (0)20 220 0220
E-mail: luxaflex@teamlewis.com

Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl
Wire: www.lewiswire.com/nl
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl