Mei 2013 – Luxaflex® is de nieuwe mediacampagne ‘Luxaflex maakt van wonen genieten’ gestart. Hierbij zet de producent van raambekleding breed in: met radio- en televisiereclames, bannering, microsites, social media en diverse printuitingen. De campagne heeft tot doel traffic te genereren naar de website van Luxaflex® en de deelnemende dealers.

 

In de raamdecoratie- en zonweringbranche is de brede campagne uniek, maar ook in de meubel- en textielbranche is een dergelijke omvattende media-aanpak uitzonderlijk. Vergelijkbare initiatieven richtten zich met name op imago-doelstellingen in plaats van traffic generatie.

 

De ‘Luxaflex maakt van wonen genieten’ campagne wordt sterk aangedreven via de eigen (media)kanalen van Luxaflex®. Zo is er op Pinterest een speciaal campagne-board aangemaakt, worden Facebook , Twitter en Ourblog.nl actief ingezet om acties aan te kondigen en inspirerende foto’s te delen, en kunnen dealers beschikken over een diversiteit aan bannering.

 

Daarnaast is ook de samenwerking gezocht met andere partijen, waaronder leaderboard bannering op de Home Deco websites van Sanoma zoals VTwonen.nl, Ariadneathome.nl, Homeandgarden.nl en Eigenhuiseninterieur.nl. Deze websites hebben een groot bereik en passen qua bezoekersprofiel perfect in de doelgroep waardoor de campagne versterkt wordt. Verder verschijnen er vanaf 25 mei tot half juni diverse reclamespots op televisie rondom relevante en goed bekeken programma’s als Eigen Huis & Tuin, Kijk Op Wonen, Editie NL en RTL Nieuws. Voorgaande jaren sponsorde Luxaflex® het RTL Weer, maar dit jaar is specifiek gekozen voor spots vanwege een call-to-action (het bezoeken van de website) in plaats van een meer algemene branding-uiting.

 

Een belangrijk aspect van de mediacampagne is de regionale focus: dealers kunnen flyers laten verspreiden in het postcodegebied van hun keuze en er is zendtijd ingekocht bij veelbeluisterde regionale omroepen. Hierdoor sluit de mediacampagne naadloos aan op de marketingstrategie van Luxaflex®. Het bedrijf ziet zijn dealers als de belangrijkste merkambassadeurs. Traffic voor hen genereren is de kern van de marketing- en communicatiestrategie.

 

Luxaflex® omarmt al deze kanalen in de mediacampagne, omdat het in de woonbranche nog steeds lastig te voorspellen is via welk kanaal de consument de initiële informatie ontvangt. Dat wil niet zeggen dat we met hagel schieten: de momenten en type uitingen zijn overwogen bepaald. Door sterk regionaal in te zetten, profiteert ons merk van de kracht en regionale bekendheid van onze dealers en kunnen zij zich beter profileren als specialist in de regio,” zegt Lisette van Zelst van Luxaflex Nederland. “We hebben daarnaast bewust gekozen voor een call-to-action op tv. We willen de latente behoefte van de consument aanwakkeren en triggeren. Het is dan aan onze dealers om de consument te overtuigen met kundig en inspirerend advies.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Luxaflex®
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering.

Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op onze website www.luxaflex.nl.

 

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Silvia Jagtenberg, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31 (0)184 67 4209
E-mail: s.jagtenberg@luxaflex-nederland.nl
Web: www.luxaflexpress.nl

Yvonne Aarts, LEWIS
Kirsten Spoelstra, LEWIS
Telefoon: +31 (0)20 220 0220
E-mail: luxaflex@teamlewis.com

Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl
Wire: www.lewiswire.com/nl
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl