Januari 2014 – Wat zijn de trends op het gebied van raambekleding in 2014? Rustige kleuren, een goede akoestiek en het gebruik van natuurlijke producten zetten volgens styliste Maartje Knipscheer van Luxaflex® komend jaar de toon.

 

Rust
Rustige kleuren zijn ‘hot’ volgend jaar. Dit betekent niet dat drukke patronen en bonte kleuren helemaal passé zijn, maar deze worden vooral gecombineerd met raambekleding in een wat rustigere stijl. Knipscheer: “Kleuren en patronen die chaotisch overkomen, zijn komend jaar beduidend minder populair. Mensen willen steeds liever een interieur waarin ze tot rust kunnen komen. Het gebruik van rustgevende kleuren past hier heel goed bij.”

 

Buiten naar binnen
Het gebruik van ruwe, natuurlijke materialen was al populair, en dit zal ook in 2014 het geval
zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan materialen als wol, katoen, hout en linnen. “Ook in raambekleding zien we die voorkeuren terug. Dat komt bijvoorbeeld heel sterk naar voren bij producten zoals houten jaloezieën of raamdecoratie met katoen. Daarnaast is er veel vraag naar raambekleding die mooi past bij een interieur met veel natuurlijke elementen. Transparante jaloezieën passen hier bijvoorbeeld uitstekend bij doordat ze subtiel de nadruk leggen op de natuurlijke elementen in het interieur,” aldus Knipscheer.

 

Praktische voordelen
Niet alleen esthetiek speelt een grote rol bij de keuze voor raambekleding. Luxaflex® merkt dat ook praktische voordelen steeds vaker een reden zijn voor consumenten om raambekleding in hun interieur te gebruiken. Knipscheer: “Raambekleding zorgt bijvoorbeeld voor een betere akoestiek in je huis, en dit is voor een groeiend aantal Nederlanders een belangrijk aspect. We merken dan ook dat onze dealers steeds vaker de vraag krijgen welke soort bekleding voor de beste akoestiek zorgt. Ook duurzaamheid is een belangrijk onderdeel bij de aanschaf van raambekleding: hoe minder warmteverlies, hoe beter. De Luxaflex® Duette® Shades zijn hier het perfecte antwoord op. Ze zorgen voor een flinke vermindering van warmteverlies en verbeteren bovendien de akoestiek in huis aanzienlijk.”

 

Los van alle trends en verwachtingen, blijft ook de eigen persoonlijke smaak belangrijk. “Iedereen heeft een eigen smaak en de persoonlijke touch is nog altijd bepalend bij de inrichting van het interieur. De keuze in raambekleding is gelukkig zo groot dat er voor iedere voorkeur een oplossing is. Of je nou houdt van strak en modern, of juist meer van klassiek: er is altijd wel een oplossing die helemaal aansluit bij jouw voorkeur,” stelt Knipscheer.

Trends_2014_1

 

 

 

 

 

 

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Luxaflex®
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering.

Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op onze website www.luxaflex.nl.

 

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Silvia Jagtenberg, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31 (0)184 67 4209
E-mail: s.jagtenberg@luxaflex-nederland.nl
Web: www.luxaflexpress.nl

Yvonne Aarts, LEWIS
Kirsten Spoelstra, LEWIS
Telefoon: +31 (0)20 220 0220
E-mail: luxaflex@teamlewis.com

Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl
Wire: www.lewiswire.com/nl
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl