Zolang de buitentemperatuur, eventueel met een dikke trui aan, nog aangenaam aanvoelt, blijven de meeste Nederlanders in het najaar rustig in de tuin zitten, zo blijkt uit onderzoek van Luxaflex Nederland. Als de respondenten ook nog eens zouden beschikken over terrasoverdekking die het terras gedurende het hele jaar droog houdt, zouden zij nóg langer en vaker in het najaar buiten zitten.
Zonnig en droog
De hoogste eisen die aan een tuin of terras gesteld worden, zijn een zonnig karakter (50%) en de aanwezigheid van een overkapping (19%). Opmerkelijk, want bijna driekwart van de respondenten beschikt niet over zo’n overkapping ondanks dat deze dus juist zo gewenst is. Zo’n negen op de tien respondenten geeft aan te verwachten dat ze mét terrasbedekking vaker en langer buiten zouden zitten in het najaar. Momenteel zegt drie op de tien buiten te blijven zitten zolang de temperatuur aangenaam blijft met een dikke trui aan. Met de warmst gemeten novemberdagen ooit in Nederland, zullen Nederlanders dus steeds langer en vaker naar buiten willen en vormt neerslag de grootste belemmering.
Het hele jaar buiten
De wens om langer buiten te zitten, sluit aan op de trend waarin mensen hun tuin als een verlengstuk van hun woning zien. “Dankzij verschillende producten kunnen bewoners hun tuin steeds meer bij hun woning betrekken en deze het hele jaar door gebruiken,” zegt Silvia Jagtenberg van Luxaflex Nederland. “De Luxaflex® Casa creëert bijvoorbeeld een ideale balans tussen binnen en buiten. De terrasoverkapping kan eenvoudig worden afgesloten door glazen paneeldeuren aan de voorzijde en bij de zijkanten kan gekozen worden voor een complete zijwand of voor een spie met een windvast ritsscreen. Op deze manier kun je – ongeacht het seizoen – windstil buiten zitten. Bovendien is de ruimte perfect om een heater in te zetten, zodat de temperatuur ook in de winter aangenaam is.”
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Luxaflex®
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering.
Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op onze website www.luxaflex.nl.
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Silvia Jagtenberg, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31 (0)184 67 4209
E-mail: s.jagtenberg@luxaflex-nederland.nl
Web: www.luxaflexpress.nl
Yvonne Aarts, LEWIS
Kirsten Spoelstra, LEWIS
Telefoon: +31 (0)20 220 0220
E-mail: luxaflex@teamlewis.com
Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl
Wire: www.lewiswire.com/nl
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl