De meimaand is traditiegetrouw een topmaand voor hor-verkopen, maar de piek dit jaar is ongekend en volgens Luxaflex® te verklaren door het nieuws rondom de vroege komst van (tropische) muggen. Door de berichtgeving over de muggen in ons land, nemen consumenten meer voorzorgsmaatregelen door het tijdig aanschaffen van een hor. Luxaflex® ziet dan ook dat het aantal hor-verkopen de afgelopen weken met 15 procent is gestegen ten opzichte van vorig jaar.
Silvia Jagtenberg van Luxaflex Nederland zegt: “Wij zien nu al een stijging van 15 procent in de verkoop van onze horren. Mede door de massale media-aandacht voor de overlast van muggen zijn horren dus enorm in trek, maar consumenten zien ook steeds meer de meerwaarde van een hor in; deze bieden bescherming en houden insecten buiten de deur. Zeker in de zomer is het fijn om ’s nachts het raam open te hebben voor frisse lucht, wat bovendien een goede nachtrust bevordert en muggenbeten voorkomt.”
Horren tegen insecten én allergieën
In Nederland heeft een op de vijf Nederlanders last van een pollenallergie, zoals hooikoorts; dat zijn ruim 3 miljoen mensen. Sinds de eerste pollen in de lucht hangen en het hooikoorts-seizoen is begonnen, ziet Luxaflex® ook een stijging in deze productgroep. Jagtenberg vervolgt: “Een hor biedt niet alleen bescherming tegen insecten, maar er bestaan ook horren met Poll-tex® gaas die uitkomst bieden bij hooikoorts. Deze pollenwerende horren houden 90 procent van alle pollen buiten en bieden dus een zeer welkome oplossing voor de 20 procent van de Nederlanders die kampen met deze klachten. De pollen worden uit de lucht gefilterd, waarmee de kans op hooikoortsverschijnselen aanzienlijk vermindert.”
Horren zijn beschermend, maar ook stijlvol
Horren zijn dus heel praktisch en bieden bescherming tegen insecten en allergieën, maar horren kunnen ook stijlvol zijn zonder afbreuk te doen aan het interieur. “De horren van Luxaflex® zijn verkrijgbaar in verschillende profiel- en gaaskleuren en worden helemaal op maat gemaakt zodat deze naadloos sluiten in het raamkozijn. Dat horren niet stijlvol kunnen zijn, is verleden tijd. Door de vele kleur-, structuur- en dessinmogelijkheden in zowel het gaas als het profiel, past een hor van Luxaflex® bij elk interieur”, aldus Jagtenberg.
Luxaflex® zet haar kennis over insectenwering ook in bij het bestrijden van malaria in Malawi. In samenwerking met Cordaid worden horren in gezondheidscentra en kraamklinieken geplaatst, omdat zwangere vrouwen en pasgeborenen het meest vatbaar zijn voor de malariamug.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Luxaflex®
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering.
Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op onze website www.luxaflex.nl.
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Silvia Jagtenberg, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31 (0)184 67 4209
E-mail: s.jagtenberg@luxaflex-nederland.nl
Web: www.luxaflexpress.nl
Yvonne Aarts, LEWIS
Kirsten Spoelstra, LEWIS
Telefoon: +31 (0)20 220 0220
E-mail: luxaflex@teamlewis.com
Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl
Wire: www.lewiswire.com/nl
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl