Minimaal 25 vierkante meter aan inspiratie en tal van innovaties, waaronder een imposante framebar; een paar kenmerken van de Inspiration Shops die worden geïnstalleerd door Luxaflex Nederland. In deze Inspiration Shops speelt het brede aanbod van Luxaflex® producten de hoofdrol en krijgen dealers de mogelijkheid om een echte thuissituatie voor consumenten te creëren. Hierdoor kunnen dealers beter inspelen op specifieke wensen en behoeften van de consument.

 

Totale ervaring en belevenis bieden
De Nederlandse retail verandert in razend tempo, maar deskundigheid en vakmanschap hebben en houden hun waarde. Vooral nu consumenten meer wensen en behoeften hebben, is het voor dealers van belang om de winkelervaring daarop aan te passen. Winkelen draait niet meer alleen om het kopen, maar ook om het oriënteren, informeren en amuseren. Dit was dan ook een van de uitgangspunten bij de ontwikkeling van de Inspiration Shops; een optimale product- en gebruikservaring van Luxaflex® producten bieden.

 

Presenteren, inspireren en demonsteren
In de Inspiration Shop resulteert dit in minimaal 25 vierkante meter aan inspiratie voor consumenten. Kenmerkend is het innovatieve karakter van de shop, een unieke framebar met scherm en uitneembare productkaders geeft de dealer de mogelijkheid om de diversiteit aan Luxaflex® producten te tonen aan de consument.

 

Een voorbeeld hiervan is het innovatieve systeem en de smart home oplossing PowerView® Motorisaton. Een dealer is in staat om de consument direct te laten zien hoe het slimme systeem werkt en hoe zorgvuldig scènes gecreëerd kunnen worden middels de PowerView® App op smartphone of tablet.

 

Andere bedieningsvormen, materialen en stoffen komen ook uitgebreid aan bod, waarbij lichtbeheersing en visuals in de Inspiration Shop een belangrijke rol spelen. Hiermee kan een dealer een zeer realistische thuissituatie creëren voor de consument.

 

De Inspiration Shops zijn het perfecte middel om de woonwinkelbelevenis van consumenten tot een ervaring te maken“, legt Silvia Jagtenberg van Luxaflex Nederland uit. “We spelen in op de behoefte van een inspirerende, overzichtelijke en efficiënte presentatie van producten. We bieden met de Inspiration Shops onze dealers de juiste handvaten en benodigdheden om dit te realiseren, zodat zij aan elke vraag van de consument kunnen voldoen.

 

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Luxaflex®
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering.

Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op onze website www.luxaflex.nl.

 

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Silvia Jagtenberg, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31 (0)184 67 4209
E-mail: s.jagtenberg@luxaflex-nederland.nl
Web: www.luxaflexpress.nl

Yvonne Aarts, LEWIS
Kirsten Spoelstra, LEWIS
Telefoon: +31 (0)20 220 0220
E-mail: luxaflex@teamlewis.com

Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl
Wire: www.lewiswire.com/nl
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl