Wat betekent thuiskomen voor jou? Het is een terugkerend thema waar Luxaflex® zich al generaties lang mee bezighoudt, want raambekleding speelt een belangrijke rol bij het thuiskomstritueel. Het is het moment waarop mensen hun raambekleding openen of juist sluiten, zichzelf kunnen zijn en zich geborgen voelen in hun eigen plek.
Hoewel er dit jaar veel is veranderd door COVID-19 en het vele thuiswerken, vindt meer dan driekwart (78%) van de Nederlanders het nog steeds heerlijk om thuis te komen*. In de nieuwe Thuiskomen-campagne neemt Luxaflex® een kijkje achter de schermen bij Nederlanders thuis om te zien hoe thuiskomen er nu uit ziet voor Nederlanders en stelt hen de vraag: wat betekent thuiskomen voor jou?
Portrettenreeks
In een serie portretten en interviews neemt Luxaflex® een kijkje bij Nederlanders om te zien wat thuiskomen voor hen betekent, vooral in deze bijzondere tijd. Hoe ervaren ze die momenten? Genieten ze van de rust, voelen ze zich toch een beetje alleen of is het juist gezellig met de kinderen? Voelen ze zich veilig en kunnen ze helemaal zichzelf zijn?
Thuiskomen met…
In vijf video’s volgt het raamdecoratiemerk thuiskomstrituelen van mensen met verschillende werk – en woonsituaties. Zo zien we de alleenstaande Wim (70) die nu wel heel weinig mensen ziet, de docente Abbygail en haar jonge gezin die ineens vanuit haar woonkamer lesgeeft, de intensive-care verpleegkundige Linda die juist minder thuis was door haar werk en de bekende tv-kok Jet van Nieuwkerk, die omschrijft hoe anders het is om thuis voor zichzelf en haar vriend te koken in plaats van in de studio. Bekijk hieronder een video over de campagne:
Jaap-Jene Langevoord, Marketing Manager van Luxaflex®, licht de campagne toe: “Thuis is een vertrouwde plek voor ons allemaal en thuiskomen is voor velen een belangrijk moment van de dag. Je trekt de deur achter je dicht en kunt helemaal jezelf zijn, samen of alleen. Luxaflex® komt al generaties bij mensen thuis om ze te helpen bij het kiezen van de juiste raambekleding, en we begrijpen als geen ander hoe belangrijk dat thuisgevoel is, en dat dat voor iedereen persoonlijk is. In tijden van COVID-19 heeft ‘thuis’ een nog grotere rol gekregen. Dat we nu meer tijd dan ooit in ons vertrouwde huis doorbrengen, maakt deze campagne nog interessanter en actueler. We zijn trots op de oprechte en persoonlijke verhalen die we hiermee mogen delen.”
De campagnevideo’s zijn in oktober te zien via het YouTube-, Facebook- en Instagramkanaal en de website van Luxaflex®. De creatieve campagne is tot stand gekomen in samenwerking met communicatiebureau LEWIS.
*Onderzoek uitgevoerd onder 1.020 Nederlanders in samenwerking met onderzoeksbureau Multiscope
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Luxaflex®
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering.
Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op onze website www.luxaflex.nl.
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Silvia Jagtenberg, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31 (0)184 67 4209
E-mail: s.jagtenberg@luxaflex-nederland.nl
Web: www.luxaflexpress.nl
Tim Vermeeren, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31(0)184 67 4167
E-mail: t.vermeeren@luxaflex-nederland.nl
Kirsten Spoelstra en Vivianne Eckl, LEWIS
Telefoon: +31 (0)20 220 0220
E-mail: luxaflex@teamlewis.com
Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl