Ondanks dat we dit jaar met z’n allen verplicht meer thuisblijven, vinden meer dan driekwart (78%) van de Nederlanders het nog steeds heerlijk om thuis te komen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen. Ook voelt de ruime meerderheid (85%) zich ondanks het vele thuiswerken helemaal ontspannen thuis. Luxaflex®, het raamdecoratiemerk dat al generaties lang hangt in Nederlandse woningen, onderzocht* hoe Nederlanders zoal hun tijd besteden in huis.

Thuis voor de buis
Een goed programma op de televisie, een spannende film of hilarische serie: Nederlanders zijn er dol op. Maar liefst 71 procent van de Nederlanders geeft aan dat dit behoort tot de favoriete bezigheid thuis. Ook lezen blijkt nog steeds een populair tijdverdrijf te zijn in de Nederlandse huizen: voor vier op de tien Nederlanders is een goed boek of eenkrant een van de meest favoriete bezigheden. Daarnaast vindt een derde het fijn om thuis bij te praten met partner, familie of vrienden.

Hobby’s
Naast entertainment en bijkletsen, houden Nederlanders zich ook graag bezig met hobby’s. Zo zegt een kwart van de Nederlanders zich goed te kunnen ontspannen tijdens het koken en houdt nagenoeg een vijfde zich graag bezig met tuinieren of een andere creatieve hobby.

In haar nieuwste campagne laat Luxaflex® zien wat thuiskomen voor Nederland betekent. Aan de hand van een onderzoek en videoportretten van verschillende Nederlanders, van een ic-medewerkster tot tv-kok Jet van Nieuwkerk, laat Luxaflex® zien dat thuiskomen en thuiszijn voor iedereen een andere betekenis heeft. Bekijk de campagnepagina voor meer informatie.

*Onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder 1.020 respondenten, september 2020.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Luxaflex®
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering.

Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op onze website www.luxaflex.nl.

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Silvia Jagtenberg, Luxaflex Nederland                                                
Telefoon: +31 (0)184 67 4209                                          
E-mail: s.jagtenberg@luxaflex-nederland.nl         
Web: www.luxaflexpress.nl

Tim Vermeeren, Luxaflex Nederland     
Telefoon: +31(0)184 67 4167
E-mail: t.vermeeren@luxaflex-nederland.nl 

Vivianne Eckl en Shileen Ligtelijn, LEWIS
Telefoon: +31 (0)20 220 0220
E-mail: luxaflex@teamlewis.com

Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl 
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl