Het gevoel van thuiskomen. Na een werkdag, een vakantie of na een rondje met de hond door de regen.Ondanks dat Nederlanders dit jaar verplicht meer dan ooit thuisblijven, kijkt meer dan driekwart (78%) ernaar uit om thuis te komen. Sterker nog, een derde (32%) is het thuiszijn door de lockdown zelfs meer gaan waarderen. Dit blijkt uit onderzoek* van Luxaflex®, het raamdecoratiemerk dat al generaties lang bij Nederlanders thuis hangt. Luxaflex® weet als geen ander hoe belangrijk het is om je thuis te voelen. Maar wat is er nodig voor een echt thuisgevoel?
Privacy en veiligheid
Nederlanders vinden het vooral belangrijk dat ze zich veilig voelen en privacy hebben, blijkt uit het onderzoek. Bijna de helft (45%) geeft aan dat veiligheid een van de belangrijkste voorwaarden is om zich ergens thuis te kunnen voelen en een derde geeft aan dat privacy een aspect is waar zij veel waarde aan hechten.
Mannen ervaren thuisgevoel door internet en elektronica
Waar hechten mannen en vrouwen het meeste waarde aan voor het ultieme thuisgevoel? Opvallend genoeg worden verschillende aspecten benoemd. Zo is het gevoel van veiligheid voor vrouwen iets belangrijker (49%) dan voor mannen (41%), terwijl mannen juist meer waarde hechten aan internet en elektronica (43%).
Interieur voor vrouwen iets belangrijker
Bij het creëren van een thuisgevoel speelt het interieur ook een rol. Voor mannen blijkt vooral een comfortabel interieur (31%) van belang, terwijl stijl een kleinere rol speelt (21%). Vrouwen hechten iets meer waarde aan zowel het comfort (35%) als de interieurstijl (31%).
Fijne buitenruimte, veel licht en persoonlijke items
De overige eigenschappen van een huis spelen ook een rol bij ons thuisgevoel. Voor Nederlanders zijn bijvoorbeeld de omgeving van het huis (24%), een fijne buitenruimte (24%), veel licht (22%) en persoonlijke items zoals foto’s en kunst (19%) van belang. Hoe het pand zelf eruitziet – of het nu nieuwbouw is of juist een karakteristiek huis – is het minst bepalend voor het thuisgevoel.
In haar nieuwste campagne laat Luxaflex® zien wat thuiskomen voor Nederland betekent. Aan de hand van een onderzoek en videoportretten van verschillende Nederlanders, van een ic-medewerkster tot tv-kok Jet van Nieuwkerk, laat Luxaflex® zien dat thuiskomen en thuiszijn voor iedereen een andere betekenis heeft. Bekijk de campagnepagina voor meer informatie.
*Onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder 1.020 respondenten, september 2020.
**Per respondent waren drie antwoorden mogelijk.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Luxaflex®
Luxaflex® is het belangrijkste raamdecoratie merk van Hunter Douglas, dé wereldmarktleider in raambekleding en architecturale producten. Het merk ontstond in 1951 en introduceerde de aluminium horizontale jaloezie. Sindsdien worden regelmatig innoverende originele producten gelanceerd, in binnen- en buitenzonwering.
Uitgangspunt hierbij is dat eenieder een persoonlijke stijl kan creëren met de producten van Luxaflex®. Daartoe worden functionaliteit, esthetiek, licht- en warmtewering gecombineerd, zodat inspirerende, hoogwaardige en marktgeoriënteerde collecties ontstaan. Kijk voor inspirerende ideeën op onze website www.luxaflex.nl.
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Silvia Jagtenberg, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31 (0)184 67 4209
E-mail: s.jagtenberg@luxaflex-nederland.nl
Web: www.luxaflexpress.nl
Tim Vermeeren, Luxaflex Nederland
Telefoon: +31(0)184 67 4167
E-mail: t.vermeeren@luxaflex-nederland.nl
Kirsten Spoelstra en Vivianne Eckl, LEWIS
Telefoon: +31 (0)20 220 0220
E-mail: luxaflex@teamlewis.com
Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam
Web: www.teamlewis.nl
Twitter: www.twitter.com/teamlewis_nl